27 janeiro 2008

Perigo chegam as eleiçóns

A verdade é que é raro o ano no que nom há eleiçóns por eso chega um momento que che fai pensar se nom se deberíam facer o mesmo día cada 4 anos todas as votaçóns em vez de gastar todo o dinheiro que se gastam em campanhas electorais cada ano. Mais hoje ese nom é o tema a tratar, hoje vou a falar das promesas e demais cousas que pasam ao redor dos períodos electorais.

A verdade é que estas eleiçóns nom me importam muito porque há que optar entre dúas opçóns que nom me convencem, digo dúas porque me refiro a presidencia do governo, máis tarde falarei do congreso. E digo que no me convencem porque som dos que creo que os dous partidos venhem a significar máis ou menos o mesmo, exceptuando os temas sociais (ou algum). A política económica dos dous é moi semelhante e senom fora asim os poderosos nom deixariam que os que nom lhe gustaram acadaram o poder.

Umha vitoria do PP suporía um recorde maior das liberdades persoais e um retroceso no avance do autogoverno do nosso pais. Fai uns días saia o inútil de Rajoy dicindo que se ganha vai implantar a ensinanza do castelám em todo o estado. Este home nom debe conhecer a situaçóm real das linguas ou polo menos o que pasa na Galiza onde a maioría dos centros educativos incumprem umha lei impulsada polo seu partido cando nos mal-governaba.

O PSOE nom é ningumha garantía de que as cousas vaiam a melhorar. Ja vimos como forom estes catro anos, muitas promesas e muito talante mais nom se adiantou nada nas cuestións nacionais nim na definiçóm do estado espanhol. Acadáronse algumhas leis a nivel social que eram necesarias pero cal foi o custe, este governo foi o que máis dinheiro deu a igrexa católica dende a transiçóm, e nos últimos días vemos como o governo nom fixo nada ante o ataque a liberdade das mulheres no tema do aborto.

Pero vamos ao que realmente nos interesa aos que sentimos esta naçóm, que é o bom para o nosso pais?. A verdade é que estamos ante a dubida de sempre para muitos, os partidos espanhois nom som ningumha opçóm posíbel mais o BNG actual segue de capa caida e segue coa linha autonomista e sem dicir claramente cal é a súa meta.


E eu pregúntome, no caso de que o BNG sufra um pau gordo nestas eleiçóns cal será a leitura que fará dos resultados a executiva da organizaçóm. Seguira fechando os olhos como esta facendo ultimamente ou variara o rumbo erróneo que leva nos últimos anos.

A ideia do BNG para estas eleiçóns e acadar grupo parlamentar proprio no parlamento espanhol, a ideia soa máis a utopía que a umha posibilidade real.

E que fará o día despois das eleiçóns se os seus aliados bascos e cataláns pactam co PP, rompera a súa alianza ou terá a desvergonha de calar ante tal incongruencia. Nom sei o que pasara mais as cousas pintam mal para a organizaçóm, o BNG intenta vender a ideia de forza com poder em Madrid e a minha opiniom é contraria.

Chegara o día, a xente votara mais a situaçóm da maioría dos mortais nom vai variar, conseguir um piso seguira sendo tam difícil, acadar um posto de trabalho digno seguira sendo um sonho e seguiremos sufrindo os recortes de liberdades que seguiram em aumento porque a estratexia global do medo é moi boa para os poderosos.

23 janeiro 2008

Poesía do país irmao


Estes días andaba eu um pouco desganado e nom sabía que ponher no blogue, a verdade é que tenho cousas escritas mais nom acabam de convencerme e falando com umha amiga animoume a que puxera algum poema dumha páxina que ela me amosara de poesia portuguesa. Eu dinlhe a volta a ideia e pedinlhe a ela que escolhera algúm, ai vos deixo a súa escolha:


Meu Fado Meu

Trago um fado no meu canto
Canto a noite até ser dia
Do meu povo trago pranto
No meu canto a Mouraria

Tenho saudades de mim
Do meu amor, mais amado
Eu canto um país sem fim
O mar, a terra, o meu fado

De mim só me falto eu
Senhora da minha vida
Do sonho, digo que é meu
E dou por mim já nascida

Trago um fado no meu canto
Na minh'alma vem guardado
Vem por dentro do meu espanto
A procura do meu fado




As ondas

As ondas quebravam uma a uma
Eu estava só com a areia e com a espuma
Do mar que cantava só para mim.


Sophia de Mello Breyner Andresen



Calçada de Carriche

Luísa sobe,
sobe a calçada,
sobe e não pode
que vai cansada.
Sobe, Luísa,
Luísa, sobe,
sobe que sobe
sobe a calçada.
Saiu de casa
de madrugada;
regressa a casa
é já noite fechada.
Na mão grosseira,
de pele queimada,
leva a lancheira
desengonçada.
Anda, Luísa,
Luísa, sobe,
sobe que sobe,
sobe a calçada.
Luísa é nova,
desenxovalhada,
tem perna gorda,
bem torneada.
Ferve-lhe o sangue
de afogueada;
saltam-lhe os peitos
na caminhada.
Anda, Luísa.
Luísa, sobe,
sobe que sobe,
sobe a calçada.
Passam magalas,
rapaziada,
palpam-lhe as coxas
não dá por nada.
Anda, Luísa,
Luísa, sobe,
sobe que sobe,
sobe a calçada.
Chegou a casa
não disse nada.
Pegou na filha,
deu-lhe a mamada;
bebeu a sopa
numa golada;
lavou a loiça,
varreu a escada;
deu jeito à casa
desarranjada;
coseu a roupa
já remendada;
despiu-se à pressa,
desinteressada;
caiu na cama
de uma assentada;
chegou o homem,
viu-a deitada;
serviu-se dela,
não deu por nada.
Anda, Luísa.
Luísa, sobe,
sobe que sobe,
sobe a calçada.
Na manhã débil,
sem alvorada,
salta da cama,
desembestada;
puxa da filha,
dá-lhe a mamada;
veste-se à pressa,
desengonçada;
anda, ciranda,
desaustinada;
range o soalho
a cada passada,
salta para a rua,
corre açodada,
galga o passeio,
desce o passeio,
desce a calçada,
chega à oficina
à hora marcada,
puxa que puxa,
larga que larga,
puxa que puxa,
larga que larga,
puxa que puxa,
larga que larga,
puxa que puxa,
larga que larga;
toca a sineta
na hora aprazada,
corre à cantina,
volta à toada,
puxa que puxa,
larga que larga,
puxa que puxa,
larga que larga,
puxa que puxa,
larga que larga.
Regressa a casa
é já noite fechada.
Luísa arqueja
pela calçada.
Anda, Luísa,
Luísa, sobe,
sobe que sobe,
sobe a calçada,
sobe que sobe,
sobe a calçada,
sobe que sobe,
sobe a calçada.
Anda, Luísa,
Luísa, sobe,
sobe que sobe,
sobe a calçada.

António Gedeão, Poesias Completas (1956-1967)



Agradecerlhe á amiga a escolha realizada e que vos guste ao resto.



12 janeiro 2008

Som feminista


O reconhezo som feminista, onte em Compostela umha boa amiga fíxome comprender que som feminista porque creo na igualdade entre as mulheres e os homes. Aínda que vos poda parecer que iso nom é feminismo si que o é.

Eu creo que os trabalhos debem ser para as persoas máis preparadas sem importar o xénero e nom entendo as leis que falam de cotas de representatividade, que é iso de impor porcentaxes se elas som máis validas adiante que sejam todas mulheres. E eu creo que sabem facelas cousas melhor que muitos homes.

Tambem creo que o papel da mulher na sociedade actual nom esta reconhecido, ha mulheres que trabalham fora da casa e cando chegam a casa aínda tenhem que facer as labores do fogar. E nom so as labores do fogar tambem levam a maioría do peso da educaçóm dos filhos. Ao melhor valorase máis que antes pero aínda nom se som valoradas no xeito que deberíam ser.

E como galego que som tambem tenho que dicir que som feminista porque o nosso país existe gracias a esas mulheres que quedarom aquí cando os seus maridos marcharom a trabalhar. De feito há um tema de Fuxan os Ventos que é moi representativo do que estou a falar o tema Muller, que fala da labor escura da mulher do nosso país.

Som feminista e nom me doem as prendas em reconhecelo e a quem nom lhes guste pois tem dous problemas.

P.D. Amiga muitas gracias e que sepas que acabo de chegar a casa de tomar algo e tivem que tragar saliva como te comentei onte. Ja ves como som as cousas. Beijos e obrigado

04 janeiro 2008

Rematam as festas consumistas


O vindeiro domingo rematam estas datas nas que segum se di por aí som festas nas que há muito que celebrar aínda que eu creo que e a época de maior despilfarro de cartos.

Antes de nada dicir que eu odio estas festas, o meu odio vai crescendo a medida que pasam os anos. Odio estas datas porque segum dim som as datas onde todos temos que estar felices e facer propósito de emenda para o novo ano.

O aviso de que vam comezar as festas aparece cada ano máis cedo, em agosto ja esta a venda a lotería de nadal e a finais de outubro ja empeza a aparecer o horroroso alumeado de nadal nas rúas das cidades e vilas.

Estas festas comezam co sorteo de nadal que vem sendo o primeiro gram gasto no que nos metemos, eu sempre fago o mesmo digo que nom vou a mercar e logo chega a hora da verdade e por compromisos acabo deixándome máis dinheiro o ano anterior. Umha vez pasado o sorteo o balance é o sempre se te toca algo, umha pedrea como muito e nom a vas cobrar. Eu som dos que creo que a lotería de nadal é um timo o único que tem é que os premios som mais repartidos que o resto de loterías mais eu prefiro umha primitiva (a que nom jogo).

Pasado o primeiro gram gasto chegam a cea de noiteboa e a comida de nadal, eu pregúntome porque nom se pode facer eses dias umhas comidas normais porque temos que ter 3 pratos e sobremesa se, polo menos no meu caso, nom paso do primeiro prato. E logo esta o prezo dos produtos que multiplicam o seu valor por 10 no melhor dos casos e aínda por riba ese aumento de prezo vai beneficiar a um intermediario. Terminada esas primeiras jornadas gastronómicas em familia pasas dous días recuperando do exceso e comendo o que sobrou.

O nadal vai pasando e chega o día do cambio de ano, no que segum se di temos que facer propósito de enmenda porque o día seguinte todo vai cambiar iso sim nom te olvides de tomar as uvas da sorte (vaia campanha de publicidade lhe fijerom as uvas). E o día 2, porque o día 1 nom existe (eu este ano pudem comprobalo) que pasa? sobe o prezo de todos os produtos necesarios na vida sem que os soldos aumentem do mesmo xeito, aínda tenhem a cara a dicir os socialistas que nos governan que a subida é puntual.

Eu este ano podo dicir que as doce menos dez da noite do día 31 apaguei a tele e puxem um cd, así foi o meu cambiando de ano escoitando música. Iso sim pudem enterarme do cambio de ano porque recibim sms (eu tambem mandei algum). Polo menos este ano ao estar sozinho nom tivem que soportar as campanadas de turno.

Dicir que o día 31 para muitos e umha nova jornada gastronómica na que ja te preparas para a gram borracheira na que celebrar o ano que vai comezar. É verdade o día 1 vamos vivir no paraíso, com uns soldos mais altos e num mundo sem nengum problema.

Pasado o día que nom existe, se algumha vez probachedes a ver como é o día 1 nom o fagades, eu este ano por motivos laborais pudem "desfrutar" e comprobar que este día e o máis triste do ano ata nos mass media os desinformativos som máis lamentábeis que de costume.

E logo chega o último día do despilfarro o día 6, esta semana tivem que ir ao Polígono da Gandara em Trasancos um lugar onde se atopam a maioría de grandes areas comerciais da bisbarra e estaba colapsado.

Concluídas estas datas chega a hora de apertarse o cinto porque os gastos destas festas traem consecuencias as economías familiares.